Inge van Wolfin eyewear is onderne’mens’.

En viert de eerste verjaardag van haar eigen brillenmerk

In september 2020 waagt Inge de grote sprong en start ze haar eigen brillenmerk: Wolfin eyewear. Na jarenlange ervaring binnen het familiebedrijf Technop was ze klaar voor een nieuwe creatieve uitlaatklep. De ondernemingszin kreeg ze met de paplepel ingegoten maar het onderne’mens’-gevoel, komt recht uit haar hart.

“Toen ik Wolfin eyewear 1 jaar geleden oprichtte had ik één doel voor ogen: vrouwen doen inzien dat ze alles kunnen, zolang ze de sprong maar wagen. Onze veerkracht is iets om trots op te zijn en ik wil met mijn brillenmerk nu nog meer dan ooit een draagvlak zijn voor alle ups & downs waar wij mee te maken krijgen.” aldus inge, oprichtster Wolfin eyewear.

Als onderne’mens’ is het persoonlijk verhaal van haar consumenten, partners & community haar drijfveer. Ze laat zich inspireren door ervaringen en verhalen van haar vrienden, familie en zowat iedereen die ze leert kennen.

“Ik ontmoette Valérie voor het eerst aan mijn juwelenstandje op de Kunstsuperette in Gent in 2010 of 2011. Ze kocht bij mij een geel kralenkettingkje met een rood bloemetje en ze stond er fantastisch mooi mee. We volgden elkaar op facebook en later contacteerde ik haar om een tekst voor onze bedrijfsbrochure te schrijven. We zijn altijd contact blijven houden en ik hou enorm van de manier waarop ze in het leven staat, ze is één van de sterkste vrouwen die ik ken. Ik bewonder haar mateloos.” Aldus Inge De Muynck

Storytime

Valérie Du Pré is freelance copywriter & journalist en één van Inge haar vriendinnen. Na 10 jaar in de drukke reclamewereld, was het tijd om de altijd-aan-knop uit te schakelen en de immense druk en ongezonde stress achter zich te laten. “Ik begon een blog en liet mijn creativiteit de vrije loop. Ik koos er bewust voor om mijn intuïtie te volgen en te geloven in mijn eigen kunnen. Ik ben ervan overtuigd dat je van zodra je dat punt hebt bereikt, alles in een stroomversnelling komt.”

Toch loopt niet alles altijd gesmeerd. “Zekerheid is een illusie. Alles verandert, continu. Is het niet in je persoonlijke leven, dan is het daarbuiten. Terwijl een vies virus de wereld in 2020 op zijn kop zette, kreeg ik de diagnose borstkanker op mijn bord. Niets zal ooit nog hetzelfde zijn, maar dat is niet noodzakelijk slecht. Net zoals corona ogen heeft geopend, heeft mijn diagnose voor inzichten gezorgd. Ik dacht dat ik goed bezig was, maar blijkbaar zat ik nog niet helemaal op het pad dat bij mij hoort. Ik heb er veel uit geleerd. Ik heb een enorme kracht in mezelf ontdekt en kies mijn woorden en mijn klanten nu nog bewuster, met hoofd, hart en buikgevoel op één lijn. Wankelen leert je om beter te balanceren, en dat is bijzonder waardevol.”

Meer weten over het inspirerende verhaal van Valérie of één van de andere Wolfin-dames? Lees meer via www.wolfineyewear.be.